IMG_4639
דנה אלון

דנה אלון

ליווי ואימון אישי ואימון למיתוג

אני והמותג שלי, למה זה חשוב היום יותר מתמיד?

“מותג כל כך ברור לעצמו ולסביבה שלו . מותג מוצלח שואף להלימה מדויקת בין מי הוא, ל-מה הוא אומר ואיך תופשים אותו”

אנחנו כל היום עוסקים במיתוג, בעסק, בהצגה עצמית, מול עובדים, מול המנהל, ברשתות החברתיות, מול משפחה אפילו מול עצמנו. אם יש פער בין מה שאנחנו מציגים, למי שאנחנו באמת, הפער חזק מהמילים וזה “לא עובד” . אימון למיתוג מסייע לצמצם את הפער.

אנחנו נמצאים בעידן בו מיתוג אישי מתחיל מגילאים מאוד צעירים בו צעירים יודעים לתרגם ולהביע עצמם והכישורים שלהם בכל המדיות בצורה ויזואלית וטקסטואלית. עם זאת גם בעידן בו הכישורים הטכניים הם כבר מזמן לא מהווים את הסיבה להעדפה, אלא הסיפור שעומד מאחורי אותם כישורים טכניים, היכולת של הצד השני להתחבר לאישיות, לסיפור המותג, למהות, לאותנטיות (בתקווה שאינה רק ויזואלית). אנחנו בעידן של שפע בכל תחום ומיתוג מחובר ערכים עושה הבדל בעולם שכולם נראים טוב ובעלי יכולת “לעבור מסך”.

בתור מי שעבדה כל חייה עם מותגים מובילים, אחד הכלים החזקים בשיווק הוא המיתוג(branding). מיתוג הוא בידול!

במקום להציע עצמי כעוד מוצר, המוצר שלך יכול להתחיל לקיים יחסים, לפתח קשר עם לקוחות פוטנציאלים. יצירת קשר כזה נקראת מיתוג.
זו אחריות שלנו לדעת לספר את הסיפור של המותג שלנו

אימון למיתוג ככלי שימושי בחיינו בכלל ובמיתוג עסק או מיתוג עצמי בפרט, עוזר לסנכרן ולבנות את המיתוג מ”בפנים” החוצה ולא להיפך.
מיתוג נכון “עושה לנו שקט” והוא מבוסס על מי אני באמת ומה הערך והבידול שלי!!
אימון למיתוג מעלה אפקטיביות כי אחרת הכל נראה יפה אבל בעצם זה רק “ליד”

למה זה כל כך קשה?
כי לרוב, מה שכל כך מייחד אותנו נראה לנו כל כך טבעי, שאנו לא מייחסים לו חשיבות ומכניסים אותו ישירות ל”מגירה של השטויות” והמובן מאליו.

אימון למיתוג הינו כלי חד, נקודתי מכוון מטרה כדי ליצור הצעת ערך ייחודית שנכונה לנו ולא לתחום שלנו.

איפה ולמי אימון למיתוג יכול לתת ערך?
בכל מקום בו אנחנו  צריכים להציע עצמנו ולמעשה אנחנו המוצר.
כשבעל העסק הוא העסק ויש חשיבות גדולה למיתוג מבוסס ערכים, עצמאיים שחשוב להם להיות אפקטיביים בפגישה שלא רוצים לפספס, שכירים בראיונות עבודה חשובים, כשאנחנו מגישים הצעה עיסקית שחשוב לנו שתהיה ברורה עם מינימום “רעשים”.

אימון למיתוג נותן ערכים של: פוקוס , חסכון, אפקטיביות.

אימון למיתוג לבעלי עסקים שהם העסק

  • “אני מרגיש שאני עושה ועושה, משקיע ומוציא כספים, אבל משהו לא עובד”
  • “לא יודעת להגדיר כמה אני שווה כספית וחוסר ההגדרה עובר ללקוח”

כשבעל העסק הוא העסק המציע עצמו כמוצר או השירות, יש מתאם גבוה בין בעל העסק לעסק. אם יש פער בין מי שאנחנו לבין הדרך בה אנו מציגים עצמנו, או מה שאנו אומרים, אז הכל יפה, נכון, אסתטי, נראה טוב, אבל זה לא יעבוד- לנו, ויותר מכך, ייווצר פער גם בדרך בה תופשים אותנו.

אימון למיתוג הינו כלי חד, נקודתי מכוון מטרה כדי ליצור הצעת ערך ייחודית, מבודלת שנכונה לנו ולא לתחום שלנו. אימון למיתוג מחבר אותנו לערך שלנו ולעיתים המחיר שהוא נגזר ממנו כמייצג ערך. לרוב מה שכל כך מייחד אותנו נראה לנו כל כך טבעי, או לא קשור למקצוע שלנו, שאנו לא מייחסים לו חשיבות ומכניסים אותו ישירות ל”מגירה של השטויות”.
מבט על- שלבים לבניית מותג?

  • מי? מה? ולמה?- ערכים והבטחה– העבודה על מיתוג בכלל ואישי בפרט מתחילה בברור מה הערכים שלי ומתוכם בניית ההבטחה הייחודית שלי (הדגל) .

כשמנכסים הבטחה חשוב מאוד לבנות אותה על הערכים שלי ולא על הצרכים שלי על מי אני ולא מי אני רוצה להראות.

למה קשה לזקק את אותו “דגל” את אותו בידול ?
כשהעסק הוא אנחנו, לרוב אנחנו מוצאים עצמנו מנותקים מהערכים, מההישגים, מהעוצמות, מהכישורים שלנו. לוקחים אותם כמובן מאליו דווקא בגלל שבאים לנו בטבעיות.
חישבו מה הנחת היסוד שמכוונת את אותם דברים ל”מגירה של השטויות” ? (שטויות בעיני המתבונן כמובן)

  • בדיקת רעשי תקשורת-
    “אם אתה צריך להגיד לאנשים שאתה דבר כלשהוא , אתה לא” (מרגרט תאצ’ר)
  • מה אתם משדרים? האם יש פער בין מה שאתם חושבים על עצמכם למה שאומרים עליכם? מחקרים הוכיחו רק כ- 7% מהתקשורת עוברת במילים.

מאחר ומיתוג לא יכול לשקר. אם יהיו פערים בין מה שבעל העסק נותן השירות ירצה לשדר, למי שהוא והעסק שלו באמת, זה לא יעבוד.
העבודה על מיתוג אישי זה למעשה להעלות מודעות להוויה
(Being) האישי והעסקי ולא רק על ה- doing. ובעיקר לשמור על תדר אחיד.

  • למי? מי הלקוח שבעל העסק רוצה למשוך אליו? כדי שהלקוח ידע מי האיש המתאים לו, חייב בעל העסק לדעת מי הלקוח וקהל היעד המתאים לו. עם מי הוא רוצה ומעדיף לעבוד ולא רק יכול.
    חשוב לשים את נעלי הלקוח ולהצליח להתבונן מנקודת המבט שלו.
    לבנות את הפרסונה ממש כמו דמות אנושית. מה היא אוהבת, מה הדעות שלה , מה חשוב לה, מה מפריע לה, מה משמח אותה. הרבה יותר קל לקבל החלטות שיווקיות ועסקיות כשאני מכיר את קהל היעד שלי ומצליח לחיות אותו כדמות ולא כאוסף נתוני למ”ס
    הנקודה הזו חשובה וממנה ייגזרו 2 שאלות נוספות של :
  • איפה נמצא אותו קהל ואיך לדבר איתו-  כשבעל העסק מכיר וחי את הלקוחות שלו, הוא יכול לקבל החלטות על ערוצי השיווק שנכונים להם, על הצעות הערך שימשכו אותם אליו, איך לדבר איתם, מה רלוונטי עבורם ועוד.
    ואז כל הפעולה נהיית אפקטיבית ונכונה לבעל העסק ולקהל שלו ולאו דווקא לתחום הפעילות או למקצוע בו הוא פעיל.
    חסכון ואפקטיביות!
  • להיות! Always BE marketing   (טרי לוין)- שימו לב, זה BE ולא DO. בעלי עסקים נותני שירות אפקטיביים מצליחים להביא עצמם בנוכחות ובמודעות לכל אינטראקציה ללא רעשים ובעקביות בכל מקום בו נמצא הקהל שמעניין אותם.

פשוט להיות! לא לעשות! להביא את ה- 100% שלך לכל מקום.

  • בניית מותג היא מרתון ולא ספרינט– נמדדת על פני זמן מתוך עקביות ואותנטיות שנבנות יחד. להיות מי שאת. להתמקד . להיות מחויב לדרך שלך ולא לתוצאות.

שלושת ההשפעות הכי משמעותיות: פוקוס , חסכון ואפקטיביות.

  1. פוקוס– “מהו הדגל שלי”. מהם הערכים, העוצמות, הייחוד שבונה את הצעת הערך!
    כל תוכנית העבודה, תמחור, שיתופי פעולה וכד’ ייגזרו מאותו הדגל שיבדל את בעל העסק.
  2. חסכון (זמן, אנרגיה וכסף)- במיקוד יש חסכון עצום במשאבים. כשנוצרת בהירות של הדגל והצעת הערך, יתבהרו לעיתים הקהלים, המוצרים, ההבטחה, מבוססי ערכים של בעל המקצוע, שיש להתמקד בהם ואולי לוותר על אחרים. אימון למיתוג מייצר חסכון נוסף, כי הוא מממש נכסים שכבר מצויים לנו ולא חשבנו לממש אותם.
  3. אפקטיביות– יעילות זה לעשות את הדברים בצורה נכונה לעומתה, אפקטיביות זה לעשות את הדברים הנכונים. כאשר נכייל את כל הפרמטרים, נאחוז בעוצמה “בדגל” שלנו, ננתב את המשאבים שלנו לערוצים הנכונים נעלה את האפקטיביות שלנו בכל אינטראקציה, בכל בחירה, פעולה והוצאה שלנו.

תהליך של מיתוג אישי ועסקי מאפשר יציאה לדרך ממוקדת, ברורה, מבודלת ועקבית במטרה לחזק את חוק המשיכה ולמשוך לקוחות למותג שלי. זה מתחיל מבהירות ובידול פנימי !!! ואח”כ יתורגם ללוגו, כרטיס ביקור, הצגה עצמית, מערכת שיווק תומכת, מאמרים, סביבת פעילות, networking ועוד. כל הדברים שמזוהים עם בעל העסק והולכים לפניו והרבה פעמים גם בלעדיו. אימון למיתוג יוצר הגדרה מסונכרנת, עדכנית שמייצרת ערך, ומתקשרת עם הסביבה כמותג שברור לעצמו וכך גם לסביבה.
לכל בעל עסק נותן שירות יש בחירה לעצב דרכו כמותג ברור ומתהווה או כעוד מוצר על מדף המוצרים הוירטואלי בשוק התחרות.
חיבור לבידול העסקי נכון, מהווה בסיס ערכי לקבלת החלטות לאורך הדרך ממקום עוצמתי, אפקטיבי ומודע יותר!

שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב print
שיתוף ב email
שיתוף ב whatsapp
Call Now Button דילוג לתוכן