דור
דנה אלון

דנה אלון

ליווי ואימון אישי ואימון למיתוג

דור ה Z מוביל את מהפיכת הצריכה

דור Z גילאי 10-22 דור פגמטי, דינמי ויוזם, רווי כישרונות. הדור הראשון שנולד לעולם אונליין.
דור עם מודעות חברתית וסביבתית גבוהה, עם יכולות Self made טכניות מעוררות השראה.
כל הידע הזה יוצר גם ציניות כלפי המפרסמים וכלפי המותגים עצמם.

“הם מבחינתם סופר־מפוקסים על קיימות, על כלכלה חווייתית, ובגלל זה נושא אגירת החפצים יהיה סופר־קריטי עבורם” חיים ישראל, האסטרטג הגלובלי של בנק אוף אמריקה מריל לינץ’.

1. לא רק גרטה – מובילי המהפכות הגדולות יהיו, על פי חזאי עתידנות ומנתחי מגמות, בני דור ה־Z . הם נחשבים למובילי הדעה בכל הנוגע לקיימות ולשימור הסביבה והמלחמה בהתחממות הגלובלית, והמעורבות שלהם תחייב את עולם הקמעונאות להמציא את עצמו מחדש.

2. כלכלה חוויתית- מבינים את ההשפעה הסביבתית וחברתית של צריכת יתר ואם זה לא נותן חוויה, אז לא צריך את זה. “מספיקה תמונה אחת באינסטגראם ולא צריך את החפץ יותר”
Difti= Did it for the Instagram
תהליך הצריכה של הדור הזה רובו מתבצע באון ליין, חנויות פיסיות שלא יספקו חוויה, ייעלמו.
קמעונאות כיום עדיין מדברת לדורות גדולים יותר ומנסה לשמור על נתחי שוק בשווקים מצטמצמים. אבל תוך 5 שנים דור Z , שיכנס יותר לשוק העבודה, יתחזק ככח קניה רלוונטי ומשנה סדרי עולם.

3. לא חייבים רכב פרטי- “בעולם המערבי ישנה ירידה של 50% במספר רישיונות הנהיגה. הם לא רוצים לנהוג, כי זה יקר, זה הורס את הסביבה, זה מבזבז זמן, זה לא חווייתי”.
אז אולי הקאר פול שהתחיל כאן בארץ הוא סנונית שיושבת על טרנד הכלכלה השיתופית עד שיכנסו בצורה סדירה התחבורה האוטונומית.

כשמדברים על תחזיות מרתק לראות לטווח הארוך ולא לשלול לפי מה שאנחנו מכירים מסביבה הקרובה.

בעלי עסקים: הרגלי הצריכה משתנים, ערוצי השיווק זזים, וחווית הקניה מקבל משנה תוקף משמעותי.
מקצועות מתכלים, וחדשים מתהווים.
מעניין לעקוב ויותר מזה, מעניין להסתנכרן ולהמציא עצמנו כל פעם מחדש כדי להיות רלוונטיים לקהלים שלנו, לעובדים שלנו, למשפחות שלנו.

שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב print
שיתוף ב email
שיתוף ב whatsapp
Call Now Button דילוג לתוכן