CKJZ4237
דנה אלון

דנה אלון

ליווי ואימון אישי ואימון למיתוג

גמרתי לימודים, מה עכשיו…?

“אני בדרך לסיום התמחות ברפואה, לא בטוחה שבחרתי נכון”

“אוהב להיות בתנועה מתמדת ובמרחבים, מגיש מועמדות לעבודה במעבדה- כל המשפחה בתחום”

“המליצו לי על בחירה של לימודי מחשבים, אחלה תנאים. אבל בינינו, ני אוהב להתעסק בידיים עם חומר מוחשי”

סטודנטים שמתלבטים מה ללמוד או סטודנטים שסיימו לימודים , לעיתים מתלבטים איזו דרך נכונה להם כדי להתחיל את הפרקטיקה שלהם (אם למדו מקצוע או אם מתחילים להפוך את התואר לבחירות בשטח)

אימון למיתוג, מסייע להם להתחבר לעוצמות שלהם, לזהות את הערכים שמהווים חלק מההגדרה העצמית שלהם ולחשוף אילו צרכים מנהלים את ההתלבטות.

כל זאת במטרה לייצר בסיס מודע יותר שיסייע בבחירה. לייצר בחירות שיגרמו להם להיות נאמנים לעצמם יתחשבו בערכים שמהווים חלק חשוב באישיות שלהם, ולא רק לבחור תחום , ארגון או נתיב שייראה טוב ויישרת צורך שלא תמיד קשור אליהם במסגרת הבחירה.

אני חושבת שאולי אני צריכה בכלל להתבגר”…
אומרת לי בת 30 בוגרת תואר שהגיעה לפגישה ממוקדת ומחפשת את דרכה.

הרבה מדברים על דור Y דור Z  שבימים אלו מהווים כבר מעל 50% משוק העבודה אז אותם צעירים שסיימו לימודים חווים לעיתים את הפער הגדול בין מה שלמדו להיצע שנמצא בשוק. ולא כל כך יודעים איך לעבד את זה.

בלימודים עפו עם הדמיון, יצרו פרויקטים של ביטוי עצמי, קיבלו פימפום של אגו מהמרצים וחיכו לרגע שיוכלו לממש עצמם וכישרונם בעולם האמיתי. “העולם מחכה לכם. לכו תשפיעו”.

בוגרי מקצועות היצירה (מעצבים גרפיים, אופנה, פנים ועוד, קולנוע…) שמאוכזבים מהמשרות ההתחלתיות השחורות לטענתם ועוזבים מהר כי זה לא מספק אותם. ועובדים בעבודות זמניות שמספקות פרנסה אבל לא מימוש הכיוון שבחרו.

יש כאלה שדווקא השתבצו בתפקידים עם טייטל מושך ומדליק אבל כשמגיעים אלי מודים שהם לא מצליחים להבין איך כל מה שלמדו קשור או מתרגם לתפקיד הטכני שהם עושים.

אז נכון, קל לומר “הצעירים של היום” חיים בסרט, לא רציניים, מתייאשים מהר אבל צריך להבין. הם גדלו אחרת.

הם לא תמיד מבינים תהליכים והתפתחות כי לא נזקקו להם , הורגלו ל”כאן ועכשיו” ורגילים יותר להגיע לתכלס.

הם יודעים שהכל היום זה ניראות ולא תמיד משקפת את המציאות, אבל נופלים באותם בורות של מודעות הדרושים או הלימודים. ולעיתים מאבדים אמון.

האוניברסיטאות במאמצי שיווק עילאיים מושכים אותם בשמות תארים והבטחות לכבוש את העולם (תואר בביולוגיה הפך לתואר במדעי המח, תואר במזרח אסיה מבטיח להינות מביקוש היסטרי בעבודות מול מדינות אסיה ועוד ועוד) ותואר בתקשורת לכבוש את ענף הפרסום והשיווק.
ארגונים מושכים בטייטלים מעוררי התלהבות: מנהלת תקשורת של ערוץ X, מנהלת ניו מדיה, אחראית פיתוח קולקציה. אפילו משנה למנכ”ל לבחורה בת 25.
ובפועל, העבודות הצעירים שבאים בעיניים דלוקות נכנסים לעבודה שהיא מאוד טכנית. ולא מבינים מה הקשר בין מה שהציעו למה שאני צריך לעשות בפועל.

שלא נדבר עם הפער בין המשכורות המוצעות לבין הצורך שלהם לחיות את החיים שעבורם הם נורמה בעולם של שפע.

לעיתים בפגישה בודדת פוקחת עיניים למיקוד בנושאים של בחירת מקצוע ללימוד או כניסה לעולם העבודה, אפשר לחזק ולעשות המון סדר:
1. להבין בכלל את המושג דרך ( בעולם של לחיצת כפתור ).

  1. לחשוב יחד איך ליצור את הדרך שלהם. איך לתרגם ( למתג) את הכישורים להצעת ערך. ולא תמיד תחת אותה כותרת שאותה למדו.
  2. תחביבים כמנוף- מאחר וצעירים של היום פעילים מאוד בתחביבים, בהתנדבויות ובמייזמים האישיים שלהם לעיתים ניתן למנף את הכישורים והעיסוקים שלהם כחלק מהפרקטיקה.
    למשל אם למישהי יש בלוג אופנה או דף באינסטגראם עם המון עוקבים והיא מגישה עצמה כבוגרת תקשורת ללא ניסיון, הניסיון האישי שצברה יהווה יתרון גדול .
  3. להבין שצריך להתחיל כדי להתקדם
  4. להשתמש ביכולות של חיפוש מידע, נטוורקינג וחיבורים כדי לייצר שדה אפשרויות.

ובעיקר לראות איך הם מתחילים להבין שזה בעיקר בידיהם לייצר את העתיד שלהם שמתחיל מבחירות מודעות וצבירת ניסיון תוך כדי תנועה.

אימון למיתוג מחבר אותנו לערך שלנו לרוב מה שכל כך מייחד אותנו נראה לנו כל כך טבעי, או לא קשור למקצוע שלנו, שאנו לא מייחסים לו חשיבות ומכניסים אותו ישירות ל”מגירה של השטויות”.

זה מתחיל מבהירות ובידול פנימי !!! ומתורגם להצגה העצמית ואפילו קו”ח

אימון למיתוג יוצר הגדרה מסונכרנת, עדכנית שמייצרת ערך, ומתקשרת עם הסביבה כמותג שברור לעצמו וכך גם לסביבה. ובעיקר מהווה בסיס ערכי לקבלת החלטות לאורך הדרך ממקום עוצמתי, אפקטיבי ומודע יותר!

 

שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב print
שיתוף ב email
שיתוף ב whatsapp
Call Now Button דילוג לתוכן