דנה אלון

דנה אלון

ליווי ואימון אישי ואימון למיתוג

מיתוג מחדש בקריירה שנייה- חשוב יותר מתמיד!

בני דור ה-X מתמודדים עם מה שהצעירים מבינים כבר מזמן. נגמרו הימים של קריירה יציבה ובטוחה בסופה מקבלים לפרישה שעון זהב ופנסיה. סביר להניח שלכל אחד ככל הנראה תהיה קריירה שניה ושלישית אם מרצון ואם מאילוץ.

ויש גם כאלו שעשו מסלול מכובד במקצוע איתו יצאו לדרך, ומחפשים לעשות שינוי.
אם זה בגלל שהשוק השתנה, ואם זה בגלל שינויים של הצרכים או הרצונות האישיים שלהם או רצון של מימוש עצמי.

רוב האנשים לא עוסקים בניהול הקריירה של עצמם, עד שקורה בדרכם משהו…
שינוי ארגוני, שינוי סטטוס אישי, שינוי מצב שוק, כניסת טכנולוגיה לתחום העיסוק ועוד. 

“אני מתכנן את הקריירה שלי בתחום הנדסה ויעדי ההכנסה כך שבגיל 52 אני אצא להגשים חלום ישן ולפתוח חנות דיסקים” אמר לי לקוח לפני 12 שנים….
דוגמא של סיפור אמיתי לבניית תוכנית שמבוססת על הנחת יסוד שהכל בשליטתי, והדברים נשארים פחות או יותר קבועים .

משבר הקורונה האיץ תהליכים ומגיע אלינו גם כך בתקופה של קיצור קריירות, האצת תהליכים טכנולוגיים, צורך לזירוז תהליכים בשוק הארגוני והתאמתו לתנאים משתנים

כולנו עוברים קורס מזורז בחשיבה מחדש, התמודדות עם אי ודאות וצורך בגמישות וחשיבה יצירתית.
היום יותר מתמיד נדרשת הסתכלות אחרת

מיתוג מחדש גם לקריירה דור1, דור 2 או דור 3 חשוב עכשיו יותר מתמיד.

  1. מעולם של טייטלים ומקצועות, לעולם של יכולות
    כשהאריזה כבר לא משרתת אותנו לתקופה הנוכחית, למטרות שלנו, אנחנו צריכים להבין איך למתג עצמנו מחדש בצורה מותאמת יותר.
    כשאני עובדת עם לקוחות שמחפשים שינוי בקריירה, אחד האתגרים הינו להוציא אותם מהקיבעון של הטייטל של המקצוע שלהם.
    לא משנה אם אתם עו”ד, רו”ח, ראש צוות, מטפלת וכד’ , האפשרות טמונה בפירוק המקצוע לשאלות:
    אילו יכולות וניסיון (אמיתי) צברתם תחת אותו מקצוע שלמדתם. אילו מרכיבים הביאו אותכם עד הלום?
    אגב אחד הדברים שתמיד מפתיעים את הלקוחות שאני שואלת זה מה התחביבים שלהם, מה הפרויקטים שהם עושים בזמנם הפרטי?
    ואז מתווספות המון יכולות או ניסיון מעשי שאותם לקוחות צוברים פרקטיקה בחיים הפרטיים ולא מייחסים לזה חשיבות בחיפוש לכיוון החדש.

  2. חפשו מהות ולא תפקיד!- זה הזמן לשנות דרך הסתכלות
    איך זה יראה אם תפסיקו לחפש שם תפקיד מסוים אלא תבחנו את היכולות שנדרשות לאותו המקצוע? נכון, שוק העבודה לא לגמרי מוכן עדיין לזה, אבל זו הדרך לייצר אפשרויות חדשות, להבין מה עומד מאחורי שמות התפקידים המפורסמים ולבלוט.

    לצד מקצועות שנעלמים, כל יום נולדים מקצועות חדשים ותחומים חדשים שלא הכרנו. ובאותה נשימה, שמות תפקידים במודעות הדרושים משנים פרשנות ודרישות בין ארגון לארגון.
    מחלקות של שיווק וHR נפגשות בתפקיד חדש שנקרא “מיתוג מעסיק” שהוקמה כדי להתמודד עם חיזוק מחויבות לארגון (בעידן של מעבר משוק עובדים לשוק מעסיקים, אולי זה ישתנה אבל זו דוגמא למקצועות שצצו בשנה האחרונה) פונקציות של שיווק פנים ארגוני לגיוס איכותי גם הוא בא להתמודד עם טיוב תהליכי גיוס בעולם של אוטומציה וכד’.

    בהרצאה שלי להורים על צעירים אני אומרת ש65% מהמקצועות שבני דור ה-Z יעסקו בו עדיין לא הומצאו. תחשבו מה המשמעות של זה.

    מי שירצה למצוא לעצמו קריירה חדשה, לתרגם את היכולות שלו מחוץ לאותה הקופסא עליה קיבל את התואר כשיצא לתחילת דרכו, יצטרך לחפש תפקידים שיש לו יכולות, ניסיון שצבר לאורך דרכו ויכול להציע עצמו כערך לדרישות אותו תפקיד.

    מיתוג מחדש דורש הגדרה מחדש של מה שקיים היום או להבנה עתידית לאילו תחומים או אילו יכולות נכון לי להתפתח בעולם החדש.


  3. כל יעד נמצא במרחק 5 איש מאיתנו – ובישראל זה אפילו פחות.
    אני מאוד מאמינה בנטוורקינג. כל אחד צבר לעצמו חברים, חיבורים, קולגות וכד’. הכלי הזה איכותי ועוצמתי בכל המישורים. גם בהגדרה, גם בחיפוש וגם ביציאה לדרך!

    מיתוג לא יכול לשקר. הוא יושב על מהות ואמת !
    • כשאנחנו רוצים להגדיר מחדש את עצמנו חשוב לקבל תמונה מהסביבה ולהבין עם מה אני מזוהה, מה הערך שלי, מה יכולות שלי שאולי אני פחות מודע אליהם ולא מחשיב אותם.
    • מה יכול להתאים לי ולא חשבתי עליו. – נטוורקינג הוא מקור מידע! הוא יכול לפתוח לי אפשרויות והיכרויות של אנשים שיכולים להרחיב את עולמי. חדדו את מסר החיפוש . היו מדויקים!
    • כשאני בונה מחדש את סיפור המותג שלי, חשוב להשיק אותו ולחדד את המסר מה אני מחפש ואיך הם יכולים לעזור לי!
    • בשוק החדש, שימוש של חבר מביא חבר הוא הכלי הכי יעיל בארגונים והמלצות אישיות יכולות לסיים לנו למכור את המיתוג החדש ולפרוץ את תקרת הטייטל או המקצוע שרכשתי בלימודים ולמכור את היכולות, הניסיון והערך שלי.

כמו שרבים מצטטים: הדבר הכי יציב שיש העולם הוא השינוי. תתאימו עצמכם, שחררו אחיזה, תיצרו עצמכם מחדש בגרסתכם המעודכנת.

שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב print
שיתוף ב email
שיתוף ב whatsapp
Call Now Button דילוג לתוכן