WhatsApp Image 2021-04-28 at 11.34.16
דנה אלון

דנה אלון

ליווי ואימון אישי ואימון למיתוג

5 שינויים שיישארו איתנו גם אחרי הקורנה בעולם העסקי:

מסכמים שנה שהתחילה בקול תרועה והפכה לנקודת מפנה שעוד ילמדו עליה בספרי ההיסטוריה.

שנה של קיצור תהליכים, של אילוצי התפתחות על ספידים בקפיצות קוונטיות,  מרגע גילוי COVID 19 ועד מבצע חיסון עולמי אינסטנט

לפני שלוש שנים שדיברתי עם לקוחות שלי ובהרצאות שלי על שינויים מגמות ותמורות, שיאלצו עובדים, מנהלים וארגונים להחליף גרסה ולהתאים את עצמם לעידן המואץ החדש, אף אחד לא חלם על המהירות שהדברים יכנסו לפעולה.

מי שנשאר בעשייה ופעולה, מי שתרגל גמישות מחשבתית, יצירתיות, ושמר על חוסן נפשי, הצליח להמציא עצמו מחדש דווקא בשנת קורונה ולייצר רלוונטיות לעצמו או לעסק שלו שתלך איתו עוד שנים קדימה.

והנה 5 שינויים שעזרו לכל זה לקרות

  1. שיתוף ידע- בשעת משבר הנטייה להסגר, להתבודד, להגן על הבית. ב-2020 הבחירה להתנהל בשפע ולא בפחד, קיצרה תהליכים למי שבחר בדרך הזו.
    משיתוף ברשתות ועד שיתוף ארגוני בריאות, טכנולוגיות, נתונים מהשטח בעולם איפשרו לקצר לוחות זמנים.
    קהילות רבות קמו ברשתות השונות. קהילות של שיתוף ידע, תמיכה, קידום אינטרסים, חיבור בודדים לכח, נטוורקינג ועוד. בין אם עסקי ובין אם פרטי, בין אם להוציא קיטור או לשתף השראה, אומנות וכד’.

  2. דוהרים לדיגיטל– כל מי שהבין שזה הזמן לעשות מעשה, לשנות דפוסי חשיבה, להתאים עצמו לעולם שנמצא ברשת, הצליח לייצר לעצמו עתיד רלוונטי.
  • ממפגשים פיסיים למעבר לזום להמשכיות מתן שירותים אחד על אחד בימי הסגר וההגבלות
  • עולמות האיקומרס (צריכה און ליין ברשת) שקפצו קפיצה קוונטית בתקופה הזו
  • עולמות הלמידה הארגונית שהפכה לדיגיטלית (e-learning ) בארגונים מקומיים כמו בארגונים רב לאומיים.
  1. חווית משתמש גם מרחוק– בעולם החדש חוויה זה שם המשחק אבל אין ספק שהאתגר לייצר חוויה און ליין היא מרתקת בעידן קורונה. אבל אם MY פסטיגל הצליח לייצר את זה אז כל ארגון יכול😊
    שילובים של טכנולוגיה, תוכן איכותי הצליחו להשאיר, ארגונים, קמעונאות, נותני שירות רלוונטיים ואפילו לייצר הזדמנויות של קפיצה עסקית מעוררת השראה.

    הכוונה לא לשירותי חינם און ליין רק כדי לשמר לקוח אלא התאמה וייחוד של ההצעה לשוק מחדש
  • תוכניות נאמנות של עסקים בתחום כושר וFITNESS רתמו את הלקוחות לעשות את זה מול מסכים
  • משלוחי מזון יצירתיים מותאמי תקופה של מסעדות, יצרנים קטנים, וחברות ענק יצרו בולטות והעדפה בשנה שחלפה.
  • הצעות צפייה או האזנה משותפת בכל ערוצי הסטרימינג הכניסו הרבה באזז השנה.
  • תערוכות, הופעות וסיורים דיגיטליים שמדלגים על מגבלות הזמן והמרחב הרחיבו נגישות למוזיאונים ואומנים שנוטרלו עקב ההגבלות
  1. המשרד הביתי– אי שם לפני כמה שנים דור Y נושאי דגל השינוי, נלחמו על הצורך בגמישות בשוק העבודה החדש, יותר עבודה מהבית, יותר הגמשת שעות העבודה והקורונה אילצה ארגונים, עובדים ולקוחות, להתרגל למצב מתוך המשבר הקיים.
    אחד האתגרים של עבודה מהבית הוא לייצר את פינות העבודה שמאפשרות פרודוקטיביות, את האיזון כשהילדים בסגר בבית, את המחויבות הארגונית, כשתכלס, אין בוס על הראש.
  • תחום מיתוג מעסיק בארגונים תפס תאוצה מטורפת בשנה הזו- האתגר של ארגונים לייצר נאמנות עובדים לארגון שלעיתים אפילו לא פגשו פיסית כי גויסו און ליין והתחילו לעבוד. מנהלות רווחה ומחלקות משאבי אנוש מייצרות חוויות ארגוניות הנפרדות בבתים. מהרצאות און ליין, משלוחי צ’ופרים, הפעלות עובדים לימי גיבוש או HAPPY HOUR, תקציבים או ציוד להקמת פינת עבודה ביתית ועוד.
  • עבודה מהבית לעידוד פרודוקטיביות חייב מערכת איזונים פנימית והתאמת תנאי עבודה פיסית. מי שהצליח לסגל לעצמו שגרה פרודוקטיבית, לא בטוח
    נושא העבודה מהבית ישנה את צורת העבודה בארגונים גדולים וקטנים. ארגונים ישאלו עצמם האם הם צריכים את משרדי ענק עם חדרי הפינוק (כושר, יוגה) או לעבור למבנה רזה פחות מנקר עיניים ומותאם לפי צרכים.
    המצב ייצר פחות טיסות עבודה, פחות אורחים מחו”ל, פחות ישיבות, הסתדרו לא רע בזום…
    גם אחרי 2020 והקורונה, גמישות ועבודה מרחוק כנראה תשאר חלק מההגדרה החדשה בשוק העבודה
  1. חוסן נפשי- אין ספק שהמצב הוא שיעור גדול בשחרור שליטה בתנאי אי וודאות. מי שהתמקד במדד האנרגיה שלו, של העובדים שלו, של העסק שלו, הצליח להישאר מחוזק למרות הנסיבות (ומותר נפילות קטנות, בסה”כ אנחנו אנושיים)
  • מי שהצליח להקיף עצמו בסביבה מצמיחה ונטולת רעלים. אם המשפחה, חברים או מלווה מקצועי שעוזר לשמר את הפוקוס
  • מי שתרגל פוקוס גמיש שמסתנכרן כל פעם מחדש בשינויי הגזרות. גמישות זה שם המשחק
  • מי שניצל את התקופה לעשייה ולצמיחה והפסיק לחכות בתחנה עד יעבור זעם
  • מי ששחרר את ההתנגדות והאחיזה במוכר והידוע וחיפש את ההתפתחות הבאה

    אורזים את 2020 בתקווה לארוז את 2021 והלאה קצת אחרת, ואחרת זה לאו דווקא חזרה לאחור , אלא חזרה לנורמליות אבל חדשה.

ממשיכים אבל מחדש😊


שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב print
שיתוף ב email
שיתוף ב whatsapp
Call Now Button דילוג לתוכן